Dni otwarte – skuteczna technika sprzedaży nieruchomości
Inwestycje

Dni otwarte – skuteczna technika sprzedaży nieruchomości

Techniki sprzedaży nieruchomości

Na Zachodzie „dni otwarte” są bardzo popularną techniką sprzedaży nieruchomości. W Polsce zaś nie jest jeszcze tak często stosowana, ale jeżeli już ktoś się na nią zdecyduje, jest zadowolony z efektu. Technika „dni otwartych” jest skuteczna zwłaszcza wtedy, gdy masz ogromne doświadczenie bądź współpracujesz z profesjonalnym biurem nieruchomości. Jeżeli chcesz zwiększyć skuteczność i przyspieszyć transakcję powinieneś zapoznać się z tematem.

Jakie zadanie mają dni otwarte

Głównym zadaniem „dni otwartych” jest organizacja pokazu nieruchomości konkretnego dnia, w czasie którego mieszkanie bądź dom może oglądać nawet kilku zainteresowanych klientów naraz. Nie ma znaczenia czy oferujemy sprzedaż czy wynajem nieruchomości – w jednym i drugim przypadku „dni otwarte” przyniosą efekty.  Najważniejsze w tej technice są szczegóły oraz perfekcyjna realizacja. Jak zatem się za to zabrać?

Jak się przygotować do prezentacji

Rozpocząć przygotowania do dnia otwartego należy od stworzenia atrakcyjnego ogłoszenia i czytelnej wiadomości. W ofercie zamieszczonej na serwisach nieruchomościowych musi się znaleźć informacja o dacie i przebiegu wydarzenia. Dzień otwarty możemy zorganizować kilkukrotnie, np. 2 razy w miesiącu. Ważne by określić to już na samym początku, żeby klienci dokładnie znali cały harmonogram. W ogłoszeniu musi pojawić się dokładny adres, data oraz godziny, w których możliwe jest obejrzenie domu lub mieszkania.

Jeżeli jako właściciel nieruchomości korzystasz z renomowanego biura nieruchomości musisz zadbać o to, by dom lub mieszkanie były dokładnie wysprzątane, a rzeczy osobiste (fotografie, ubrania, pamiątki, itp.) były pochowane. Następnie w dzień prezentacji pozostaw wszystko w rękach agenta – odpowiednio przeprowadzi całą prezentację. Agent nieruchomości będzie cały czas na miejscu, dbając o miłą atmosferę i odpowiadając na pytania zainteresowanych. Najczęściej ma przygotowane profesjonalne ulotki z najważniejszymi informacjami oraz pakiet rzutów dla bardziej dociekliwych klientów. Według ekspertów wydarzenie powinno trwać od 1,5 do 4 godzin. Taki czas zapewnia odpowiedni „ruch” w nieruchomości oraz sprzyja wymianie wrażeń pomiędzy klientami.

Dni otwarte – skuteczna technika sprzedaży nieruchomości

Technika „dni otwartych” jest skuteczna, ponieważ klient czuje się bardzo komfortowo. Nawet mieszkanie z rynku wtórnego, zamieszkane przez rodzinę z dziećmi może się wydawać jako potencjalnie gotowe do wprowadzenia się. To bardzo pobudza wyobraźnię – klient może się poczuć jak u siebie i nie czuje presji mieszkańców, tak jak podczas standardowej wizyty. Bierzmy zatem przykład z Zachodu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *