Choć trudno polemizować z osobami przypominającymi nam, że mamy kryzys, sezon na budownictwo trwa nadal, nieustannie powstają nowe osiedla mieszkaniowe, a za budowę domów biorą się kolejni prywatni inwestorzy. Mamy przy tym do czynienia z rynkiem, na którym panuje dość duża konkurencja. Niestety, często stanowi ona poważny problem dla nowych firm, przebicie się na rynku jest bowiem bardzo skomplikowane. Oczywiście, nie można nie zgodzić się i z tym, że istnieje wiele narzędzi promocji takich, jak choćby reklama w gazecie i telewizji, ulotki albo ogłoszenia. Często korzystanie z nich wiąże się z koniecznością ponoszenia sporych kosztów, nie możemy być przy tym pewni, że efekty takich działań będą odpowiadać naszym oczekiwaniom. W ostatnich latach sojusznikiem firm budowlanych staje się jednak Internet, ludzie są już bowiem przyzwyczajeni do tego, że zaglądają do niego w pierwszej kolejności tak w poszukiwaniu ofert, jak i informacji.
Ciekawym rozwiązaniem jest więc zarówno własna strona www, jak i pozytywne opinie zamieszczone na forum. Oczywiście, również tutaj konieczne jest przyjęcie pewnej strategii, tylko w takich okolicznościach promocja będzie bowiem skuteczna. I choć wiele się zmienia, trudno nie zgodzić się z tym, że to referencje wystawiane przez zadowolonych klientów powinny być postrzegane jako najskuteczniejszy sposób na pozyskanie nowych zleceń. Właśnie dlatego dobre ekipy remontowo-budowlane wcale nie muszą obawiać się o swoją pozycję. Osoby, które przymierzają się do budowy domu, zwracają uwagę na opinie swojego otoczenia, jeśli więc firma ma już swój dorobek budowlany, powinna starać się pozyskiwać referencje będące najlepszym poparciem dla zapewnień o jej skuteczności. Jeśli zależy nam na skutecznym marketingu, powinniśmy mieć na uwadze również to, że musi się on znajdować w odpowiednim miejscu, a te musi być związane z tematyką wykonywanych prac.
Dobrym pomysłem jest zatem reklama w punktach oraz firmach, w których sprzedawane są materiały budowlane i remontowe oraz w tych, które zajmują się usługami transportowo-budowlanymi. Jeśli kampania reklamowa musi być prowadzona pomimo pewnych ograniczeń budżetowych, warto pamiętać o tym, że promocją relatywnie tanią, a jednocześnie dość skuteczną jest reklama lokalna. Można zamieścić ją choćby na samochodzie, choć sprawdza się również umieszczanie ulotek w miejscach publicznych. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest też wydawanie kalendarzyków z oferta budowlaną, choć jest to raczej rozwiązanie dla większych firm. Oczywiście, zawsze warto próbować różnych sposobów na to, aby zaprezentować swoje dokonania jak największej liczbie klientów.